Förberedelser inför resan till London (Boende)

Jahapp är väl dags att skriva igen om mina förberedelser till storstaden London. :)
Nu är det ju dags att prata boende för man behöver ju någonstans att sova på.

Det finns en uppsjö av ställen att bo på i London. Vandrarhem och hotell finns ungefär överallt, av alla storlekar. Men praxis är att vandrarhem är mer för ungdomar och ensamma resenärer, är billigare och inte lika lyxigt, medan hotell är för familjer och såna som har råd att betala lite mer.

Jag använde webbsidan Hostel London för att hitta ett boende som passade mig. Lite krånglig att använda men man hittar verkligen alla vandrarhem i London på nolltid, och där kan man i lugn och ro gå igenom tills man hittar det ställe man vill bo på.

Jag valde Hyde Park Inn. Det här vandrarhemmet ligger bara någon minut från det kända Hyde Park, som ska vara en väldigt vacker trädgård. Vandrarhemmet ligger också väldigt centralt till så det är nära till allt. Bland annat så ska en tunnelbanestation bara ligga en minuts promenad bort.




Så, vad ska man tänka på när man bor på vandrarhem?

Jo, det är inte alltid det finns låsbara skåp så ta med eget hänglås.
Lämna inte heller värdesaker såsom mobil, nycklar och pengar på vandrarhemmet för stöld är mycket vanligt.
Sängkläder och handdukar finns oftast att hyra men det brukar vara rätt så dyrt och ingår oftast inte i priset.(Standard är runt 60 kronor här i Sverige.)
Dusch finns på de flesta vandrarhem.
Kök brukar finnas, där kan man laga till medhavd mat. Vissa vandrarhem har också bufféer.

Värt att veta Vandrarhem i engelskspråkiga länder kallas för "Hostel". Tunnelbanan kallas för "The Underground" eller "The Tube".

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!