Golden Globe - Sjöjungfruklänningen nytt mode?

Igår så var det Golden Globe gala och eftersom jag verkligen älskar galor så satte jag mig och kollade. Avatar vann en del priser och John Lithgow från Dexter-serien (Ni vet, den om seriemördaren) vann också. Det är helt klart min favoritserie så självklart blev jag glad att han fick ett pris. Helt klart värt det!

Men det mest intressanta tyckte jag var kläderna alla bar. Ni som kollade kanske också märkte att sjöjungfruklänningen var populär. Både Maggie Gyllenhall och Heidi Klum hade valt den dagen till ära.



Normalt så avskyr jag rosa men jag tyckte den färgen passade henne.



Vitt och långklänning för mig oftast att tänka på bröllop, men Heidi Klum lyckades undvika den fällan.

Överlag så var pastellfärger ett inslag i många av de klänningar som visades på galan.









Sandra Bullocks klänning var min personliga favorit!

Jag tror nog ändå att lila kommer bli en modefärg i år. Hoppas :D

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!