Min resa till London. Dag 3.

Okej nu ska jag berätta om dag nummer tre till den lilla ön med de många människorna.

Jag vaknade supertidigt eftersom det var så varmt. De har typ tjocka vintertäcken bara för att deras fönter är så sugiga och släpper ut all värme...för varmt för min smak. Så helsvettig gick jag och duschade...bara för att upptäcka att det inte fanns nåt varmvatten! :O Vilken chock. Kokhett eller iskallt...finns tydligen inget mitt emellan.
Men hellre kyla alla gånger än värme.

Efter duschen så åt jag frukost, dock idag så hittade jag smör. Ingen mer sylt :D.
Sen var det dags att möta min guide. Idag så föreslog jag att han skulle visa något som hade tyckte var intressant med London och då förslog han ett ställe som heter Camden. Det är en jättestor marknad i norra delen av London.

Tyvärr så glömde jag ta bilder från det här stället :( Men det var faktiskt jättefint där och annorlunda jämfört med de andra ställena i London.

Fullt med folk var det och massvis med affärer och stånd som sålde allt möjligt,bland annat hade de en butik helt i Kawaii stil :D. Den tyckte jag var jätteintressant :P Det såldes mycket mat också. Dock var försäljarna väldig på och de satt och skrek ut vad de hade och sälja hela tiden. Lite överväldigande i början, för alltså om folk gjorde så här hemma i Sverige så skulle ju man bara bli utstirrad som om man vore knäpp eller nåt. Men man vande sig vid skrikandet efter ett tag.

Vi var där hela förmiddagen och på eftermiddagen så blev jag hembjuden till min vän. Jag kan säga att det var väldigt intressant att få se ett engelskt hem. Det var väldigt annorlunda jämnfört med ett svenskt. Bland annat så har de staket (O.O) framför sina element. Inte så lustigt att de har så kallt i sina hem. Sen så var det väldigt lyhört. Väggarna var jättetunna och samma sak med fönstren.
Jag la också märke till att de hade heltäckningsmattor och sen mattor på det...jätteunderligt.
Och att de hade sina tvättmaskiner i köket! Knasigt upp mot väggarna och när jag sa att man brukar ha de i badrummet eller i källaren så skakade min kompis bara på huvudet och sa att det var knäppt!

Tredje dagen var verkligen en dag fylld med kulturkrockar. Men intressant dock att se hur ett annat folk lever. :P

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!