Aftonbladet lider av hypokondri!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article6793658.ab

Alltså, läs bara artikeln!!!!! Jag blir så förbannad. I brist på nyheter så försöker de skrämma livet ur folk som reser utomlands. Jaså, ni på aftonbladet, när ni inte kunde rapportera om det senaste skönhets - eller kändisskvallret så tänkte ni nog att de var en bra idé att skrämma upp folk med "MÖRDARPARASITER!"


"I Sverige rapporteras c:a 100 fall av malaria årligen. Samtliga är importfall och de flesta har smittats i Afrika."

" I Sverige påvisas enstaka fall av människans obeväpnade bandmask Taenia saginata. Människans beväpnade bandmask Taenia solium är en sällsynthet."

Dessa båda citat kommer direkt från Smittskyddsinstitutets hemsida.


Jag blir så arg, dessa är bara ett hundratal fall per år jämnfört med till exempel HIV-epidemin som brer ut sig allt mer. Eller att en stor del av landet's unga är deprimerade, eller att många gamla lever på allt mindre. Nej, istället så ska vi berätta om en Tropisk Sjukdom som bara berör cirka 1000 personer i Sverige (Då har jag räknat in anhöriga, läkare osv.!)

Ni på Aftonbladet! Alltså, alla ni måste vara hypokondriker!

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!