En riktig Katastrof!

Jo, för väl en och en halv vecka sen så fick jag en katt, en urgullig liten rödhårig sak som var världens kelgris när jag var och kollade på den. Oj, jag blev nog totallurad där.
Efter dessa dar så är han en Katastrof! Har nog aldrig stött på en katt som gillar att busa mera, han är överallt och ingenstans, lyckas på nåt sätt få upp skåpen, där han puttar ut alla saker som ligger i det skåpet och locket till toaletten, trakasserar vovven min (som äntligen lärt sig att trakassera tillbaka) och verkligen älskar att jaga ens tår...att få ett par klor i fötterna är inte det skönaste direkt.
På det så rymmer han så fort man öppnar dörren, puttar ner täcket och kuddarna från sängen och slänger sig runt fötterna hela tiden. Så jag bestämde mig för att döpa honom till Katastrof. För det är vad han är. :P

Men samtidigt så dyker den där kelgrisen upp då och då som jag såg i början. Han gillar verkligen att bli kliad på magen, pratar mycket, och sover bredvid en och vill gosa på kvällarna. Så även fast det är en Katastrof-kille så är den en underbar kisse också. Helgo! :)



KATASTROF!

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!