JA!! Vargjakten kan stoppas!

Ni som följt bloggen från början vet hur mycket jag brinner för vargen och hur förbannat jag var i början på året då regeringen tillät att man skjöt 27 vargar i vårat land. För att inte tänka på den valpkull som förlorade sina föräldrar, nej usch det gör mig bara irriterad att tänka på. Och för några månader sen så var de tal om att man kanske skulle fortsätta med jakten nästa år. Men nu har vi äntligen fått lite gladare nyheter igen, eftersom man har hittat DNA-spår efter en genetiskt värdefull varg i Värmland. Jag hoppas verkligen att de stoppar den, helst i hela landet, eftersom vi nu har så få vargar kvar efter hetsjakten i vintras.


Hur man kan vilja skjuta en så underbart djur som vargen övergår mitt förstånd.

Tyvärr så bevisar jägarna sin vanliga dumhet, de anser att detta ingriper på den "kulturella" jakten, och refererar till att den funnits i generationer. Jaha, och för 3 generationer sen så hade vi dödsstraff i vårat land, ska man införa det igen eftersom det har varit en del av våran "kultur"? För det är vad vargjakt är! Dödsstraff på ett underbart djur som finns här, i Sverige.

Artikeln kan ni läsa här

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!