Motivation

Tänkte visa er lite granna av mitt hem, och då tänkte jag visa två av mina små lapptavlor, som består av smått och gott, bland annat vykort jag fått från lite överallt (jag gillar faktiskt vykort väldigt mycket), till biobiljetter, eftersom film ofta ger mig nya idéer, speciellt om det är knasiga filmer, till autografer från mina idoler, och små självmotivationslappar som jag klistrat på speglarna.


Det är en del av min vardagliga motivation, det som gör att jag får utlopp för min kreativitet (också känd som min poesi :P), och inspirerar mig. Just orden Carpe Diem är något jag försöker leva efter just nu, vi får se hur det går. Lappen högst upp är små ord som gör mig glad, typ choklad, hallon, sjung och glädje. Jag ritade dit några små kluddbilder också för att göra det hela roligare.



Vad gör ni för att motivera och inspirera er själva? :)

3 kommentarer:

Unknown 13 december 2010 kl. 22:31  

Hela meningen är ju egentligen Carpe diem quam minimum credula postero och betyder typ Fånga dagen, lita ej (inte) på morgondagen =) Men det är bra med sånna lappar att pusha en framåt.. =)

Unknown 13 december 2010 kl. 22:33  

Glömde.. Jag såg ett program igår och där stod det som en motivationsmening på en vägg..

Res dig upp och slutför det du påbörjat..

Tycker det är ett riktigt bra ord

Madeleine 14 december 2010 kl. 06:00  

Jo, jag har hört hela uttrycket förut, men jag tycker faktiskt just första delen är väldigt bra. :)
Och sen det andra du nämnde, hehe, det är ju riktigt bra uttryck. :P

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!