Livet är fullt av drömmar

Min mamma tipsade mig om en konstutställning på Broadway Café (kända för bland annat EldkvarLänkn) här i Norrköping för ett tag sedan (ett tag, det är typ snarare för en månad sen, men i vartfall, tiden är ju alltid relativ, det kan vara extremt lång och tråkig eller så kan en dag kännas som en sekund...hmm, nu gick jag in på ett helt annat ämne, ska nu avsluta och gå tillbaka till vad jag pratade om). Ja, ehm...tillbaka till ämnet, var på en konstutställning, kollade på surrealistiska och extremt söta bilder av en finsk målare som jag nu inte kommer ihåg namnet på. Men jag tänkte visa mina två favoritbilder ur den utställningen, säg gärna vad ni tycker! :D

Jag fascineras av det drömlika i den här bilden. Älvan har vingar, de flyger runt bland molnen och i bakgrunden så skymtar en flygande elefant. Många har nog haft sådana drömmar, drömmar om att kunna flyga och ha vingar, det har i vart fall jag gjort. Jag minns faktiskt en gång när jag var liten och sjöng i kör, så fick vi alla i kören ha vingar för att vi skulle symbolisera fjärilar...jag tyckte så mycket om de vingarna att jag drömde att de skulle växa fast på mig.

Bilden med den sovande älvan, gör det hela bara ännu mera drömlikt. Kanske det är hennes dröm vi såg på första bilden? Eller kanske det är någon annans? Vem vet, inte jag i vart fall. Men tillbaka till den frågan jag tänkte ställa. Vad drömmer ni om? :)

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!