En helt vanlig knäpp dag

Japp, är nu i Eskilstuna just nu och umgås med mina bröder och vänner och sånt. Man ska ju passa på medans det fortfarande är sommar, snart så är det högskolan som gäller ju och en hel massa studier. Tror inte man får så mycket tid att resa då.



Just idag var helt knäpp. Det började med att jag åt en frukost på bara äpplen. Haha, jag ville verkligen inte ha något annat. Fem äpplen senare så skulle jag åka och träffa min vän Emelie. Först var det meningen att jag skulle gå hem till henne, men mitt från ingenstans så kom en traktorparad och körde över vägen. Alltså, jag skojar inte om att de var minst 50 (!) stycken, och eftersom traktorer är så långsamma tog den en lååååååång tid innan jag ens kunde gå över vägen. Då var jag 50 meter från stället där jag sover över. >.<

Efter en kort konversation med min kompis via sms så kom vi överrens att ses på länsbiblioteket i stället. Men hon bor ju längre ifrån, så gick till Myrornas för att köpa en Sherlock Holmes bok, eftersom jag har gjort ett avtal med en speciell person som säkert kommer läsa det här. Så snart kommer den vara utläst. :P


Efter jag hittat boken så fick jag ett mess om att vi skulle ses i Nyfors...tydligen hade jag missförstått vart vi skulle ses så fick springa till tågstationen typ. Men jag hann i tid.

Jag och Emelie, först gick vi och skulle skriva ut hennes tenta, men det blev fördröjt först pga att en tjej tyckte facebook var något viktigt att lägga massa tid på, och sen när väl en dator var ledigt så skrev skrivaren ut bara varannan sida...lite skumt så där. Men det funka till slut.

Sen fick Emelie infallet att gå och klippa sig. Visst tänkte jag, den är inte ens tre så det borde vara enkelt..men NEJ! Alla salonger var stängda...vid 3...Men till slut hittade vi en som hade öppet. Så medans Emelie klippte sig satt jag och åt härlig choklad. :P Slutresultatet blev fint dock, även fast 300 för klippa topparna är mycket.


Men sen så bestämde hon att håret skulle bli mörkare, så vi gick till Åhlens, och letade upp nån snygg hårfärg. Hon fastnade för mörkblond, och sen när vi kom hem till henne så färgade jag det åt henne. Jag är skitbra på färgning! :P

Dagen avslutades med Jack Blacks film Year One. Hehe, helkul, även fast det inte är mycket till berättelse. :P



Oh just ja, vi såg också trailern till Vampires Sucks. Jag ska se! :D
Den verkar underbart rolig...hehe och sen så gillar jag parodier. Speciellt på en film som är så överklassad som Twilight.



Men vartfall, ska se Glee. Ha det bäst alla! :D

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!