Karate Kid...happ


Sitter och väntar på att bion börjar. Nej det är inte öl jag dricker, det är Päronsoda!

Jahapp idag så såg man Karate Kid med Leo. Faktiskt så gillar jag såna filmer väldigt mycket, och jag tycker att Kung Fu Panda är den bästa barnfilmen någonsin. Och sen så är Jackie Chan alltid rolig. Stor humor när han är med i en film. Dock så visade han en liten allvarligare sida i den här filmen, det gillade jag faktiskt. :)


Fast...jag stör mig på namnet. Karate Kid...när det handlar om Kung Fu! Visst, man gjorde om den gamla filmen som handlade om Karate, vilket är en japansk kampsport, och läraren var en japansk gubbe. Men den nya filmen är om Kung Fu, en kampsport som utvecklades i Kina och utspelar sig i Kina!!!!! Nej, jag tycker den borde ha hetat Kung Fu Kid! Mycket mer sanningsenligt namn. :)

Ja, vad har jag gjort annars? Varit med bröder och handlat lite kläder. Köpte ett par randiga strumpor, en lila munktröja och en korallfärgat linne. Är det som syns på bilderna ovanför.

Men vartfall, jag ska äta paj. Ses!

2 kommentarer:

Unknown 10 augusti 2010 kl. 04:41  

hehe du har rätt.. det ser ut som du är aprak och har en bira mellan benen.. =P

Madeleine 10 augusti 2010 kl. 11:48  

Ja jag vet. Så var tvungen att påpeka att jag inte dricker alkohol på måndagar :P

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!