Förändringar

Träden ändrar färg, de skirt gröna blir murrigt rött och gult. Redan nu har de börjat falla av, och blåser i väg med vinden, på ålderns höst, så får de uppleva nya platser. Se skönheten runt hörnet, eller på andra sidan jorden, efter ha vuxit upp och levt en hel sommar fast på sitt träd. Förändringar väntar runt hörnet, när de faller ner och förs bort med vinden. Solskenet försvinner, djuren gömmer sig, mörkret väntar. Men om hösten regerar löven, innan de vissnar och dör.



Ensam kvar, har ett litet löv fastnat på ett staket, och kommer ej ifrån. Vinden leker med den, försöker få den med, men fast sitter den. Ett litet oansenligt löv, ett i mängden bland miljoner andra, hur kan den väcka så stora frågor?
Varför blev den lämnad kvar? Kommer den få se slutet på sina dar, fast, orörlig? Inte se, inte leva, den lilla tid den har kvar? Har inte alla rätt, att uppleva förändringar, innan de försvinner?

En hjälpande hand lossar den, ser den sväva bort, skimrande gult mot en grå himmel. Allting kan hända, så se upp, men slutet blir allt dock gott.

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!