Fullt upp i skolan

Skit vad kul jag har i skolan. Jag uttryckligen stortrivs här, trevliga klasskamrater, lärandesättet tilltalar mig eftersom jag får bestämma själv över min utbildning, och det bästa av allt, det handlar om något jag tycker är kul. Visst, just de senaste två veckorna har varit överfulla med långa dagar, mycket spring fram och tillbaka mellan husen och massvis med uppgifter att lämna in. Utbildningen är också väldigt flummig, varje fråga besvaras med "Ja...det är så här...men det kan vara så här också, eller så här...eh låt oss alla bestämma oss för att det är komplicerat!" Jag börjar förstå varför min utbildning tillhör Filosofiska Fakulteten. :P

Sen är det självklart så kul med alla evenemang här på skolan. Bland annat hade vi overallprovning och spelkväll på Norrköpings kårhus, vilket var mycket uppskattat! Också ett bra tillfälle att lära känna klasskompisar bättre.


Spelade 3D Alfapet med Nina. Jättekul! :D

Något av det allra roligaste var sittningarna. Jag var på två stycken, en ful och en finsittning. Fulsittning är typ kombinerad middag och maskerad medans finsittning är precis som det låter, fint! :P


Jag fin vs Jag ful! :P

Alla vi ettor blev så stolta när vi fick höra att våran fulsittning var den bästa i Norrköpings Universitets historia. Ha, vi är bäst! :P

Men allt detta lärande har gjort att jag försummat min blogg, och så kan vi ju inte ha det. Har lovat mig själv att sitta här och skriva mera!
Men vartfall, nu ska jag gå och duscha. Tjo!

1 kommentarer:

Unknown 2 oktober 2010 kl. 07:01  

Fast din fulsittning var ju riktigt fin =)

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!