Skolvecka = Hektiskt

Har knappt haft tid att sova den här veckan ju! Skola från 8 på morgonen till 17 på kvällen är fan ansträngande, speciellt som man har en pendlingstid på cirka en timme...alltså det betyder att jag måste gå upp vid 6, och sen är jag hemma 18-nånting, och när jag väl är hemma så är det städa, diska, gå ut med hunden, orka göra någon form av föda och sen så ligger man i soffan halvt utslagen efter dagen som gått. Visst, det är kul men samtidigt obarmhärtigt. Jag pratade med några äldre elever och de berättade att sjöfallet, som är den kurs jag gör nu, var den mest ansträngande av alla. Inte mindre än 4 skrifter ska in, varav 2 av dem är rapporter på cirka 5000 ord. För att inte nämna litteraturseminarier, labotek, fältarbeten, bearbetning av fakta och läsa litteratur, samt skriva IBU'er till handledaren.

Men visst, sen finns det höjdpunkter att se fram emot, och människor är så snälla mot studenter. Var förbi Jolla en lunch och köpte lite fin choklad att njuta av, bara för att hämta andan sådär, och då fick man gratis choklad av ägaren. Snällt va? :)



Men men, nu ska jag se Glee, säsong 2, avsnitt 3! Försökte få den funka igår men länken var så seg, men nu så ska vi testa om det funkar. Kan ju inte hålla på och missa min favoritserie och jag orkar inte vänta tills den kommer till Sverige. :P

Tjo alla!

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!