Konduktivitet, Alkalinitet, Titrering, Metod....Mat?!!



Hjälp vad mycket det är just nu. Vi ska skriva en rapport baserad från prover vi tagit från sjön Glan, och som vi undersökt i labbet. Hah, lättare sagt än gjort, man måste tolka varje resultat och sedan göra jämförelser från forskare eller myndigheter, och dessa är inte så lätta att hitta alla gånger! Sedan så måste man också fatta vad alla ord betyder, som vad titrering är, det är stor tur att jag har läst detta innan, annars så skulle jag säkert vara helt hjälplös. Just nu har jag skrivit klart om konduktivitet, och sen kom jag på att jag behövde äta också. Haha, smart att komma på det nu. Men lite potatis tillagas nu, så kommer säkert få något i mig.

Just nu så slösurfar jag och kollar på snygga väskor på IM's webbbutik, eftersom jag har rabatt där. Hittade en lila som jag gillade skarpt, och inte så fasligt dyr heller. Det är också bra att det är fairtrade! Kanske köper den efter ha överblickat min ekonomi. Men måste verkligen ta itu med alkalinitet snart.



Ja just det, han som kom förbi och kollade på lägenheten, ja det var nervöst, och jag visste inte vad jag skulle säga egentligen, hehe. Men han var artig och frågade om elen och internet, och sa att han skulle höra av sig när han bestämt sig. YEY! Jag kanske får den såld :D

Oki, nu måste jag verkligen göra alkalinitet. Ha det bra!

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!