Rökare = Äckliga

Folk som röker är tyvärr bara äckliga i mina ögon. Inget sorgligt med dem, det är deras eget val, men att de har mage att förpesta luften för alla andra i deras närhet gör mig skitförbannad. Passiv rökning, har ni hört talas om det? Jag vill fan inte bli sjuk bara på grund av ett gäng idioter inte har vett att behålla sin "hobby" för sig själva. Nej usch. Inte ens drogmissbrukare eller alkoholister är lika vedervärdiga som rökare. De förstör ju bara för sin egen kropp, inte andras med. Jag har en kompis som röker och jag har sagt till henne att jag tycker hon är dum i huvudet som röker, men att det är hennes eget val. Jag har också gjort som krav att hon inte röker när vi umgås, eller så avsäger vi vänskapen. Hon har gått med på det, tack och lov. Tyvärr så är det inte alla rökare som är så hänsynsfulla. De flesta bara puffar på i all ära och sprider sin stinkande vedervärdiga äckliga smittiga rök till vem som helst. Nej, jag kommer bli glad den dagen då ett totalförbud för rökning införs. Eller när alla rökare förs bort till någon ö där de kan suga på sina cancerpinnar till döddagar.



Folk har sagt till mig att jag är en dålig vän som kräver att min kompis inte röker i min närvaro. De hävdade också att jag har dålig människosyn och problem med rökare.

Jag är faktiskt en bra vän. Jag har bara ett krav på våran vänskap och det är att hon inte röker i min närvaro. Jag mår dåligt av röken och den triggar igång min astma, hon vet om det och respekterar det. Förresten så tycker jag att det är bara bra att jag kräver att hon röker mindre, för då kanske hon någon dag får vett att sluta med skiten. Jag vill inte att min äldsta vän ska dö i någon jäkla cancer bara för att hon har tappat sitt vett nånstans. Sen så läste du kanske inte mitt inlägg tillräckligt noga. Jag har inga problem med rökare. Jag tycker bara de är äckliga som förpestar tillvaron för alla runt omkring. Man kan inte försvara sig mot rök! Det är ju nästan kemisk krigsföring mot alla ickerökare. Om du vill röka, sätt dig på en sten i skogen, 3 mil bort från närmsta människa. Där stör du inte andra med din smog.

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!