Var på bio igår!


Såg Prince of Persia igår med en av mina bröder. Jag hade väldigt väldigt låga förväntningar om filmen, visst, Jake Gyllenhaal är bra, men en typ blandning mellan action/fantasy-skit lät inte så lockande. Men jag bet i det sura äpplet och försökte vara trevligt sällskap för brorsan. Han hade ju ändå följt med mig på 6 timmars shoppingtur i jakt på de bästa presenterna. Är ju både Mor's Dag, en av mina bröders födelsedag och min äldsta brors student snart, så blev ju en hel del att köpa. Kan tyvärr inte visa de här just nu, vill ju inte avslöja mig, men jag tror de kommer bli uppskattade. :)

Så med förhoppningen av att få lida igenom 2 timmar av meningslös film satte jag mig ner med choklad och hallonjuice. Men när filmen väl började...oj vilken överraskning jag fick, den var inte så dålig som jag hade trott...i slutet så tvingades jag faktiskt konstatera att den faktiskt var....hör och häpna...BRA! Visst, de kunde ha skitat ner karaktärerna lite mera, och visst, filmen kunde ha gjorts längre, så att man fick lite mer djup på den, men ändå så lyckas de blanda ihop roligt och tråkigt och spännande på ett bra sätt. Så filmen får 4 av 5 poäng hos mig. :P

Men nu måste jag kila. Ska njuta av den härliga värmen som har kommit. Tänkte fira det med äppelmuffins, iskall juice och en bra bok. I det här fallet Studio Sex av Liza Marklund, som jag köpt på loppis för 2 kronor. :)

Ha det bäst alla!

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!