Min första intervju om ett jobb

Idag hade jag min första jobbintervju. Jag var så himla nervös, hade verkligen ingen aning om vad man skulle säga, eller göra. Jag vaknade upp vid sjutiden på grund av att jag var så nervös, och jag kunde knappt ens äta frukost. Fixade håret och makeupen efteråt, när man känner sig fin så får man ju större självförtroende, eller så är det vartfall för mig. Iordninggjord stack jag till Norrköping och tog ännu ett kliv in i vuxenlivet.

11.40 precis anlände jag till intervjuaren, halvt förvirrad då jag först inte hittade dit, eller visste vem jag skulle möta. Till slut hittade jag rätt! Han (intervjuaren) var trevlig och ställde frågor, och jag ställde också några frågor, om företaget och hur de arbetar och försökte visa mig från min bästa sida. Det enda jag tyckte var underligt var när han frågade "Och hur tror du dina framtida jobbkamrater kommer beskriva dig om två månader?". Den frågan gjorde mig helt ställd, men jag sa att jag hoppades på en positiv och glad bild av mig. Får hoppas jag har sagt rätt nu. Känslan när jag gick därifrån var ändå positiv.

Sen efter det så köpte jag ett hel del presenter, min bror fyller 14 år imorgon, och en kompis fyller den sjätte och en annan bror till mig tar ju Studenten! Ser verkligen fram emot de kommande veckorna. Mycket firande kommer det bli.
Jag köpte också två skithäftiga smörknivar, en svart och en mörklila, då jag inte haft någon sån förut. Jag vet vad ni tänker..."det är ju bara smörknivar", men nej nej, det är MINA smörknivar.


Mina två nya smörknivar, inköpta på Lagerhaus för 6 kronor styck. :)

Efter att jag hade handlat så gick jag hem till min mammas nya hem och åt pizza (gissa vilken?! Hawaii såklart! :D) och kollade in hur de hade det. Jag är avundsjuk, de har en jättefin utsikt, tyvärr glömde jag kameran så kan inte visa er den. Men nästa gång kanske. :) Sen på kvällen åkte jag hem och här är jag nu. Redo att servera min dag till er på ett silverfat! :)

Men nu ska jag snacka lite med kompisar. Ha det bäst alla! :)

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!