Melodifestivalen - Peter Jöback vann inte! :(



MEH!!!

Jag hejade på han och röstade som en galning. Hans låt var ju så bra. Men så vann han inte. Jaja, får hoppas Anna Bergendal lyckas i Oslo.

Fast visserligen, i år var ju nästan alla låtar bra, alla hade sina starka sidor och sina svagheter.
Som till exempel vinnaren Anna. Hon har en skitbra röst och en väldigt bra låt, dock så tyckte jag att hon var väldigt stel på scenen och det märktes att hon inte var van vid att stå framför en publik. Fast plus för henne var att hon hade en snygg klädsel. Bra blandning av uppklätt (klänningen) och avslappnat (Conversen plus leggingsen). Dock så kunde hon ha skippat underkjolen!



Men vi får hoppas hon får lite mer vana vid scenen tills Maj.

Sen tvåan då. Salem Al Fakir. Han är helt genial! Har ju lyssnat på han väldigt mycket, och hans musik är faktiskt intelligent. Dock kanske det gjorde att han inte vann, vanligt folk förstår inte hans genialitet. Men det finns helt klart en orsak till att han fick flest röster av jurygrupperna, som ju består av folk som arbetar med musik. Jaja, vi får hoppas han försöker igen någon gång. Jag älskar för övrigt hans kläder :D Helt rätt!



Trean var ju Eric Saade. Tja, me do not like him! Inte min typ musik, visst, han hade bra röst och visst är väl en låt man kan dansa till efter man blivit helt stupfull och all musik låter bra. Nej, hur han kunde komma trea är utom mitt förstånd. Fjortismusik!
Kläderna, ja...kändes lite "Oh jag försöker få till den här ungdomligt rockiga stilen" men den kommer inte hela vägen fram!



Nummer fyra var DARIN :O....alltså jag avskyr hans musik, men faktiskt så var den här låten av han bra....brr...tufft att erkänna. Men ja, fortfarande så var det bara för mycket, smörsång plus vita kläder är SÅ not new! Nej, det hade passat bättre men något annat. Något inte så...klyshigt.



Femman var 4 tjejer med dragspel och tantkläder som sjöng en rätt så svängig stämsång med starka influenser av både pop, den svenska folkmusiken och österländsk musik. Jag pratar om Timoteij . De får plus för bra rörelser på scen, minus för deras absolut fula kläder. Så ja, de platsar bra som femma. Mer lagom grupp får man leta efter.



Andreas Johnson kom sexa....en plats han inte förtjänar. Låten är långt mycket bättre än vad både Darin och Eric Saade hade. Tycker att den här skulle kommit trea, eller vunnit kunde den också. Han är ju väldigt stor ute i Europa, så det hade ju funkat. Rätt effektfullt att han stod själv på scenen och sjöng också, normalt brukar han ha en drös av personer med sig. Dock så kunde han lämnat den fula jackan hemma.



Ola Svensson kom sjua. Bra danslåt, men det upprepade sig själv väldigt mycket. Man blev trött på den efter bara någon minut och då hade man ändå två minuter av upprepningar kvar...nej, och pianot hade BARA funkat i introt, sen kunde de slängt in några gitarrer eller nåt istället. Snygga kläder dock, även fast de var väldigt....casual.



Jessica Andersson kom med en ballad som faktiskt passade hennes röst väldigt bra. Dock så var texten inte så bra, tråkig till och med, kändes som gammal skåpmat. "I did it for love"...jaha och? Klänningen hon bar på scen var bara underlig, såg som hon hade knåpat ihop två olika klänningar på två röda, dragit ett bälte runt om och sen sprang ut på scen. Nej fy! Lite synd för normalt har hon skitsnygga kläder.




På hela nionde plats kom min favorit, Peter Jöback. Meh, han kunde ha vunnit ju!!! Jag gillade låten skarpt, även fast den kanske hade en musikalkänsla över sig. Det kanske var det som var felet, folk vill inte ha en musikallåt. :( Synd faktiskt för det är en underbar låt. Hans kläder är också ursnygga, de är specialdesignade av Per Engsheden.



På tionde plats så kom en riktig schlagerlåt av Pernilla Wahlgren. Full rulle på scen, men ja, man har hört detta förut. Förmodligen därför den kommit sist, schlager är en utdöende sångform. Men för att vara schlager så är den faktiskt bra.
Kläderna dock, guldigt och glittrigt...nej fy. Påminde väldigt mycket om Agnes förra året också.

1 kommentarer:

Cleo 13 mars 2010 kl. 23:47  

Jag hejade på Anna, Salem Al Fakir och Andreas Johansson som för övrigt hade FIN jacka =P och skulle lätt kunna vinna.. Kanske till och med borde det.. Men nu skickar vi en nervös 18åring.. kan bli skoj.. hehe

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!