Minoritetstjej blev inlåst!

Alltså, vad fan är det för fel på det här landet? Bara för att man tillhör en minoritet så kan man tydligen bli behandla hur som helst verkar det som. Jag läste nyss om en romsk tjej som de låste in på flera olika ungdomsinstitutioner för sin minoritets skull. De använde också det mycket kränkande ordet "zigenare", vilket har varit ett skällsord för romer i århundraden. Det är som om någon skulle kalla mig finnjävel bara för att jag är Sverigefinsk.
.
Orättvisan i samhället visar sig igen!



Hur kan en kommun, med vuxna människor som ska vara förnuftiga och utbildade i vad som är rätt och fel sjunka så lågt? De har behandlat ett barn (hon var bara 14) som haft en mycket dålig bakgrund ännu sämre, hon blev bestraffad för sina gener och för sin pappa som misshandlade henne. Hur lågt får man sjunka egentligen? Nej, detta gör mig bara irriterad.

De uppgav också som skäl också att hon skulle ha snattat och varit olydig, men säg mig den tonåring som inte varit upprorisk? Det är inte så att hon har begått grova våldsbrott eller är psykiskt sjuk. Nej, hon var ett problem för kommunen, och de låste in henne för att slippa ta tag i problemet.

När ska någon ta hand om kommunerna sätt att behandla unga? Det krävs något nu!

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!