Snart skoldags

Japp, snart ska man sätta sig ner i skolbänken igen. Jag har kommit in på Miljövetenskapsprogrammet. Yey, är verkligen något jag ser fram emot. Utbildningen är också tvärvetenskaplig, vilket betyder att jag kommer få behålla det breda perspektiv som vi hade i gymnasiet. Tänk vad kul det ska bli, jag kommer få agera som kommunikatör mellan allt från matematiker, fysiker och kemister till politiker och samhällskonstruktörer. Underbart. Kommer också bättra på min engelska avsevärt då stora delar av utbildningen är engelsk. Kanske kan få med franska på ett hörn också.


I dagarna så fick jag hemma mina skolböcker...eller ja, hälften av mina skolböcker. Jag är fortfarande på jakt efter resten, men de jag har är verkligen intressanta. Har redan letat efter dem i tre städer...hmm, kanske får ta en tur till Linköping och leta där. Adlibris hade tyvärr inte de flesta av böckerna.




Har också köpt en ny bok av en av mina favoritförfattare, Karin Fossum. Ond Vilja heter den, och den verkar mycket intressant. Har läst alla förutom den och Döden ska du tåla.



Också köpt en ny klänning på second hand. Alltså, varför har man inte handlat på second hand förut? Där har jag hittat oanvända märkeskläder för struntpriser. Helt otroligt. Men gillar denna skarpt, svart och fin, och går att kombinera på många sätt.

Vartfall, ska nu gå och göra lite te. Ha det bäst alla!

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!