Madeleine - ny kandidat till Gröna Studenter?

Kanske (om jag har tur) så blir jag det. Har just varit på ett möte och fått mera information om detta i Linköping...ett äventyr som tog mig cirka fem timmar.

Det hela började med att jag inte hade någon aning om vart min Linköpingskarta hade tagit vägen. Må låta trivialt men då man inte har tillgång till en GPS och inte hittar i Linköping är den nödvändig.


Min tankegång när jag letade lät ungefär så här:
Jag har en grekisk karta, på grekiska, aldrig att den kommer användas.
Och så har jag en karta på latin, ingen fattar nåt.
Plus några på danska och norska och engelska
Men ingenstans kan jag hitta någon på Linköpingska.


(Jag vet, jag är knäpp)

Nöden krävde i vart fall ingen lag så jag fick memorera kartan från Google.
Sen till mamma, lämna vovven och sen snabbt springa till tåget för att sticka till Linköping. Eller nä, bäst att stanna på vägen och fota pippi en tiotusen gånger först.

Väl i Linköping så hittade jag stället på en gång. Sa hej svejs till alla människor och sen såg vi på en dokumentär som sedan diskuterades. Jag kanske var lite tystlåten då jag gärna vill begrunda saker för mig själv innan jag yttrar mig, men det gick bra. Och sen for jag hem. Mitt lilla äventyr nu ikväll.

Vad har ni gjort då? :)

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!