Rätten till en åsikt

Nu kanske inte folk håller med mig om detta ämne, då det ofta leder till vilda diskussioner. Men jag känner för att skriva litegrann om att man ska ha rätt till att ha en åsikt. Jag har blivit påhoppad ett flertal gånger, blivit kallad en mängd saker som inte stämmer, bara för att jag har en åsikt. Det kan vara om en person jag känner till(man kan faktiskt inte tycka om alla) eller en åsikt om politik. Detta tycker jag är hemskt, att omgivningen reagerar på ett flertal negativa sätt, bland annat genom att frysa ut en, och få andra människor att tycka illa om en. Genom att sprida rykten om mig som person, på grund av något, som de inte ens är berörda av.

Min ståndpunkt när det kommer till yttrandefrihet, är att jag har rätt att säga vad jag än vill, till vem jag vill. Detta är faktiskt inskrivet i svensk grundlag, och så länge jag INTE försöker få till stånd hets mot folkgrupp (eller dylikt) så har jag rätt att uttrycka vad jag känner. Min blogg är ett av de ställen, där jag skriver precis det jag tycker och känner, det är därför jag har en blogg.

Jag tycker detta har gått alldeles för långt nu. Nu får det vara nog.
Tråkigt att det är så här.

1 kommentarer:

Unknown 17 februari 2011 kl. 06:07  

En bra ståndpunkt. Synd att inte alla fattar utan tror att livet kretsar kring dom.. =P Ja jag ska inte skriva mer... mohahaha..

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!