Trötthetsmonster

Hela tiden just nu, så är jag trött. När jag vaknar, så känns det som om jag inte sovit alls. Och då kan jag ändå ha sovit tio timmar i sträck. När jag är i skolan, så är allt jag vill göra, är att lägga mig ner och sova bort tillvaron. Just nu så har jag varit vaken i tre timmar, och det känns som en evighet. Jag vill sova! Har börjat sova på dagen också, eftersom jag är så trött, hoppas på nåt vänster att jag ska vakna upp pigg. Hmm, undrar om man kan ha en latent liggande sjukdom, som tar ens energi? Ett litet osynligt (och grönt tycker jag) sjukdomsmonster som just nu sitter och glumsar i sig min energi som förrätt. Huvudrätten är att jag blir helt utslagen och efterrätten består av en stor dos penicillin (Eller vilken annan medicin som helst som får detta monster att fly).
Det är bara rättvist.

Eller hur?

1 kommentarer:

Unknown 2 februari 2011 kl. 11:03  

Duuu.. ta tag i det där.. Ät rätt sov inte så förbenat mycket.. Rör på dig mer än slow walks with the dog.. Trötthet är inte att leka med men många människor är extra trött vinterhalvåret.

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!