Socialt experiment

Jag har gjort ett socialt experiment på er, mina söta bloggläsare. Jag är ju den typen, och genom att skriva något lite mera provocerande, nåt som stod på sin spets, så ville jag framkalla reaktioner hos er. Det har varit varierande reaktioner, där jag bland annat kallats elak för att jag skrev så där, och några har messat mig oroligt och frågat vad är det som har hänt? Och åter andra frågade om jag var sur på dem, men jag förklarade lugnt för dem att jag ville bara få folk att tänka till lite. Det inlägg jag pratar om är den där jag skrev om folks rätt till en åsikt. Jag hämtade min inspiration från en nyhetsartikel där en person fick sparken på grund av sina åsikter på facebook. Visst, han är extrem, och jag ogillar rascister, men har man eller har man inte rätt att ha en åsikt, även fast den är "fel"?

Jag ville verkligen få folk att tända till och tänka, och jag trodde att om jag skrev om det i jag-form, som om jag var irriterad på något som hände mig, så skulle jag nog få flera reaktioner. Hela idén med mitt inlägg var att få tillstånd en diskussion. Hur långt är acceptabelt? Vart går gränsen, får man säga vad man vill, eller ska man rätta sig in i ledet? Jag ville få folk att börja tänka på de här sakerna, att sätta sig ner och fundera på detta, och med tanke på vilka svar jag har fått, så har jag lyckats.

Väldigt intressant att se att så många tar det personligt när jag riktade mig till vem som helst!

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!