Karl Fazer



Haha, jag ansökte om att bli testpilot på Karl Fazer, då de gör en av mina favoritchoklader. Eller, ja, bland de billigare sorterna i vart fall, min absoluta favorit kostar ju runt 60-70 kronor per hundra gram, och är något jag bara avnjuter en gång per år, på chokladfestivalen. Dyrt är det dock för en fattig student!

Men, som student så kan man också avnjuta choklad för en relativt billig peng, och ändå känna det lite lyxigt. Som sagt, så är Karl Fazer en bra choklad, som bäst avnjuts med iskallt vatten. Tro mig, prova det!

En annan bra choklad är Marabous Mango. Jag är ju lite smått känd för att alltid ha med mig choklad, och mangon har blivit en av mina nya favoriter. Gott också till te. :)

Favoriten nummer ett dock, bland de billigare chokladerna, är kanske inte så billig här i Sverige, men åk till England och där är den lika billig som Marabou. Jag pratar om Divine Raspberry Chocolate. Något som är grymt värt att prova om man har vägarna förbi England. :)

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!