NKPG Style



Modeevent jag gick med tillsammans med min bror igår, där det bland annat ingick modevisningar, klädloppisar och så vidare. Det var faktiskt något kul och annorlunda, i gamla fina industrilokaler. Då jag var väldigt trött igår, så får ni se de bilder jag tog där idag istället.



Den här bilden tog jag för att ni verkligen skulle få en känsla av hur det var att vara där, massa fina saker, uppblandat med industri och gammalt och slitet, och faktiskt så stod det två dinosaurier mitt i alltihopa.



Jag tycker mycket om hattar, och denna var extremt fint, dock lite dyrare än vad jag hade råd med. Men vad annat kan man vänta av vintage NK? :P
Här nedan så kommer två bilder från den modevisning som var, och dessa två utstyrslar var mina favoriter. Kanske inte något jag skulle ta på mig, men det gav en fin enhet som de andra utstyrslarna inte gjorde.



Mimmi Pigg tankar fick jag om det här faktiskt, men det beror nog mest på hennes öron/diadem (vad ska det vara, ett diadem eller öron? :P Hjälp mig snälla?).



Sjöman ahoj? Eller nåt, jag kan verkligen ingenting om hur det är att vara sjöman, eller ens att vara på havet, eftersom jag undviker allt som heter bussar, båtar och bilar. Jag är nog BBB-allergisk. Men det jag vet i vartfall är att jag gillar de här kläderna. Blått, marint, vitt, väldigt mycket skärgård = helt underbart.



Slut på modevisningsbilder, och tillbaka till prylbilder. Detta är bijouterier (vi borde verkligen använda flera franska uttryck!) av olika insekter. Jag hittade ingen larv, men dessa var ändå något som jag satt och dräglade över. Det slutade med att jag köpte trollsländan för cirka 20 kronor. :) Nu måste jag bara hitta en utstyrsel där den kommer till sin fulla rätt.



Min söta irriterande bror (irriterande för att han är duktig på att pruta) köpte också saker. En Dolce och Gabbana jacka lyckades han på något vänster få för någon hundralapp. Och den verkar också äkta..hmm, hur lyckas han? :P

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!