Upptäckaren


Var ute i djungeln idag, stadsdjungeln, tillsammans med Pojkvännen och sprang omkring i massa second hand affärer, då jag inte gjorde det igår (onsdagar är normalt Second Hand-dagen!). Och det var nog faktiskt tur att jag gjorde det, jag hittade massa nytt fint, som passade perfekt till en upptäckare av Norrköpings gömmor.



På vägen till äventyrsgrottan Myrornas så passerade vi Östgötainfödingen Kristin som berättade om en skatt i form av glass. Lockandes av det så gav vi oss ut, och upptäckte nog den godaste glassen i Norrköping. Ätandes av glassen satte vi oss vid en park och råkade då prata med en ensam gamling på en bänk. Han frågade massa om vad olika engelska ord betydde och berättade gärna att han gillade Liverpool.




När glassen var uppäten, så begav vi oss vidare på våran ursprungliga färd. Väl där letades det och skrattades åt alla de underliga sakerna, men jag fick ändå med mig hem två ovanliga fåglar och en fjäril, samt en riktigt blommig fin hatt.
För vad är väl en Upptäckare utan sin hatt?




0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!