Påsklunchen med små medel


Mitt fina påsklunchbord, med helt klart bohemiska drag. Den vita duken är en gammal gardin, den blåa är gammalt som följde med när jag flyttades hemifrån och den ljusbruna är min vanliga duk. Fint tillsammans, och jag gillar duk på duk. :) Kycklingarna är de som blev över från i fjol, stolarna är vad jag kunde hitta lite varstans i huset.



Mina glas är alla loppisfynd, tekopparna är arvegods och servetterna + tallrikarna är det jag hade hemma. Att allt var så omaka band faktiskt ihop allt på något sätt. I mitten så la jag allas påskägg, ett enkelt och faktiskt snyggt knep till påskbord. :)



Och med en färglatt klädd pojkvän så blev påskbordet riktigt fint. Maten kostade sammanlagt 104 kronor (för 6 pers!), vilket gör den totala summan jag la ut på årets påsk 153 kronor. Alla trivdes och våran påsklunch blev riktigt lyckad. Detta är verkligen en Påsklunch med små medel.

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!