Att leva är att älska

Hej allihopa!

Tänkte berätta litegrann om vad jag har insett idag. Jag var på stan och träffade en kompis, vi satt och fikade litegrann på Reetro Café (Supermysigt café i Eskilstuna. Jag rekommenderar er alla att besöka den!) och sen så fick jag agera smakråd när hon sprang in och ut ur affärer på jakt efter ett par snygga skor. Ja, det blev ju lite mer än bara skor eftersom det var slutrea. Jag var så nära flera gånger att ta upp min plånbok och shoppa loss också, men Nej! Mina pengar sparar jag för London.

När vi nu gick i där i snövädret så såg jag att väldigt många hade börjat med Alla Hjärtans Dag skyltningen. Den högtiden har aldrig egentligen varit något för mig, för jag har alltid ansett att den är så inriktad på att bara ge iväg massa saker för hutlöst dyra priser.

Men idag så slog det mig, att det är inte det Alla Hjärtans Dag står för. Utan det är en dag då man ska ha lite extra omtanke för människorna runtomkring. Och omtanke är ju inte att ge iväg en massa saker, för det är ju egentligen inget viktigt. Det är snarare att man kramar om sina vänner lite längre, skänker ett leende till en främling som går förbi, eller att skratta åt din pappas dåliga skämt.
Eller att leka med sin lillebror hela förmiddagen, eller att våga tala till den där speciella personen som man varit hemligt kär i.

För när du visade en sådan liten omtanke, så har du skapat grunden till något gott. Du kan ha lyst upp dessa människors hela dag, och som alla vet, glädje sprids.



Alla Hjärtans Dag är för alla hjärtan som slår. I hela Världen. Så den fjortonde februari, låt oss alla visa lite mer omtanke, låt oss alla våga älska lite mera.

För att leva är faktiskt att älska.

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!