Förberedelser inför resan till London (Flyg och packning)



Så här ser man ut i dag...failar alltid med att se söt ut på bild :P

Jag är så lycklig (hehe höll först på att skriva kyckling där :P). Har just nu gjort klart det sista för att resa till London. För ni som också är ute efter att som jag kunna komma iväg till London för en tusenlapp (boende + flygbiljett dit och hem) så rekommenderar jag er att planera några månader i förväg.

Jag började redan i november. Just då hade SAS rea på flygbiljetter och jag fick mina för en spottstyver.

Men i normala fall så har Ryanair väldigt billiga biljetter. Om man beställer två månader i förväg så ligger biljetterna på runt 400-600 kronor tur och retur. Flyget går då från Stockholm till flygplatsen Stansted. Stansted ligger 45 minuters tågväg ifrån London.

Själv så blir det ju att jag åker från Arlanda runt 11 på morgonen och landar på Heathrow ungefär en timme senare.
Värt att veta! Heathrow ligger ungefär 15 minuters tågväg från London City.
Är nog flygresan som jag fasar för mest eftersom jag blir otroligt åksjuk men jag kommer ha med mig åksjuketabletter och åksjukearmband. Tänker inte ta några risker här inte.
DET ÄR OCKSÅ FÖRSTA GÅNGEN JAG KOMMER FLYGA!

Ska man bli rädd eller? :P Neh är inte det, är mest nervös för att jag ska sitta och kräkas hela resan. Inte trevligt.

Men vad annat ska man tänka på? Jo bagaget!

Jag kommer ha tre ombyten med mig för jag kommer vara där i tre dar. Funderar lite på ett tema. Min plan så här långt är att kombinera rött och svart, material: stickat, bomull och satin och självklart ha ett par bekväma skor som funkar till alla tre ombytena eftersom jag planerar att gå mycket.

Lite jobbigt är det att man bara får ha 20 kilo bagage. Därefter så kostar varje extra kilo cirka 4 pund. (Runt 30-40 kronor). Så det gäller att tänka sig noga för vad man tar med sig.

Så här ser min packning ut just nu:
2 Linnen, ett rött, ett svart.
2 par svarta leggings
1 par jeans
1 svart kjol
Grå/svart Tröja
Sovsäck
Kaninen Jack (Min stoppade vita kanin :P)
Toalettartiklar (Smink, tandborste osv.)
Hårborste
Vattenflaska
Karta över London (Har två, en över tunnelbanesystemet och en över gatorna i City)
Mobil
Europeiska Sjukförsäkringskortet (Mycket viktig ifall du blir sjuk. Gratis!)
Pengar (Jag rekommenderar att man växlar här i Sverige.)
Tuggummi (Undvika att få lock på öronen när man flyger)
Värktabletter,plåster, åksjuketabletter osv.
Paraply
Laptop (inklusive laddare)
Kamera
Lås(På hotell och vandrarhem så finns det ibland inte låsbara skåp.)
Handduk

OBS! Jag tar alltid med mig sovsäck och handduk och sånt för att det brukar oftast kosta extra när man sover på hotell/vandrarhem.

Men jag tror nog jag håller kvoten på 20 kilo. Min laptop väger ju bara ett kilo och kläder är ju inte så tunga. Kommer ändå försöka ha så mycket som möjligt i handbagaget men det så är det max 5 kilo som får följa med.

Jag längtar så :D

Kommer skriva mer sen om hur jag fixa boende :)

1 kommentarer:

Anonym 23 januari 2010 kl. 06:24  

Hej! Har du provat Calma? Bra tycker jag!
Kram Madeleine

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!