Miljövänligt handlande

Just ja, senaste tiden så har nog mitt handlande bara bestått av saker som är bra för miljön. Har nästan bara handlat hem ekologisk mat när jag flyttat till nya lägenheten, men det är faktiskt mera jag gjort som gått i det miljövänligas tecken. Och som faktiskt varit relativt skonsam för min plånbok.

Eftersom Indiska är min favoritbutik, så gick jag förbi och kollade in deras rea. Och då såg jag att de hade färgglada ljuslyktor, helt gjord i återvunnen plåt på försäljning. Såklart jag passade på och köpa den, då det skulle se helt underbart ut i mitt sovrumsfönster. :) Den ska jag sätta upp imorgon efter att hantverkaren varit här. :)



Under tiden min bror 2 var här, så passade jag också på att köpa Lushprodukter, eftersom jag älskar att bada, och det är verkligen härliga produkter. Vi delade upp det som så att brodern fick alla gulliga glittriga saker, och jag fick behålla de polkagrisfärgade bärdoftande sakerna (väldigt rättvist!), de på bilden nedan. Fick också som gåva, ett shampoo. :)



Eftersom deras produkter är inte testade på djur, samt vegetariska helt och hållet, så är det mycket bättre för miljön. :) Känner mig nyttig nu. :P

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!