Provsjungning

Igår så var jag på provsjunging till en av de bästa körerna i Östergötland...oj vad jag blir nervös, och självklart så är konkurrensen hård. 7 andra tjejer är ute efter precis samma position som jag. Det är hårt, eftersom de bara tar in en. Jag får verkligen hoppas att dessa människor inte är lika duktiga som jag. :P

Men överlag så var provsjungingen kul, fick hålla på och tralla fram och tillbaka på "Vem kan segla", samt att jag äntligen fick en klassificering på min röst. Tydligen så är jag andra sopran som med lite mer övning kan sjunga första sopran. Mitt röstregister sträcker sig över 2 oktaver redan, och klarar jag bara av de ljusaste tonerna utan att darra på rösten så blir det tre oktaver. :) Det kändes verkligen härligt att få veta det, då folk har placerat mig lite överallt hela tiden. Fick också sjunga en sång jag aldrig hört förut från noter, kunde ha gått bättre, men nervositeten satte då in och jag sjöng fel på varenda ton förutom en. Bah säger jag bara! :P Nej, jag borde verkligen gå till en sångpedagog, får väl kolla runt efter någon bra sådan här i Norrköping. :)

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!