Ny kurs - ny grupp - nytt allt

YAY! Äntligen så har vi börjat med Systemanalys i min skola. Inte för att jag kan något om det (jag går ju den här utbildningen för att lära), men jag tycker verkligen det här med att kolla på helheten är extremt intressant, och passa in det i rätt form, ungefär som ett pussel. Lägger man en pusselbit fel, blir ju hela pusslet (systemet) stört. Lägger man det rätt så blir det ett harmoniskt system/pussel och man kan njuta av den. :)


Min nya grupp, den verkar väldigt härlig, och effektiv. Vi blev klara fort, och när vi märkte att vi gick in på ett sidospår kunde vi snabbt gå tillbaka till huvudämnet igen. Hoppas det håller i sig, då jag ska arbeta med dessa människor hela terminen. Just nu så känner jag av en väldigt stor studiemotivation, annat var det för två veckor sedan, och detta tänker jag utnyttja till att få ett försprång. Jag har redan skrivit klart min IBU (Indivuellt BasgruppsUnderlag) för denna vecka och har så smått börjat på boken vi ska ha inför nästa litteraturseminarium; Thinking in System: A primer av Donella Meadows. Verkar relativt lättläst, så det är skönt det. :)

Men nu, dags för te. Kinesiskt jasminete för er som är intresserade. :P

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!