Semla


Min allra första semla det här året. Köpte det på Lindahls. Betyg 3/5, då den var lite torr, samt de hade inte blandat mandelmassan ordentligt.

Japp, nu har jag gjort det, ätit det här årets allra första semla. Och det var det värt med tanke på hur mycket jag flängt runt idag och pratat med alla möjliga människor. Har varit på banken, skolan, posten, på stan, på ett café, gått förbi biblioteket och lämnat böcker, gått förbi mamma...det enda jag inte har gjort är att gå förbi affären. Det får bli imorgon efter skolan. :)
Min lillebror var också med, och detta var hans allra första semla någonsin. Han gillade grädden och älskade mandelmassan..men brödet lämnade han hälften av. :P


På cafét idag. Lite huvudvärk när bilden togs. :P

Jag fick också svar från den kör jag sökte till...nepp ingen lycka där. Kom inte in. :( Anledningen var att jag hade en för udda röst som inte passar in i körklangen...ja så kan det gå, är ju alltid så. Man kommer in på nio körer av tio, men fem är skit, 3 är sådär, och en är helt okej. Men jag vill ha bättre än okej, då jag inte lär mig något i en sådan kör. Jag vill faktiskt utvecklas.


Mycket spring idag, efter ett tag så stannade jag upp och fotade isklumpar istället.

Så det har varit en dag med både medgångar och motgångar. Men skönt att en del saker blev gjorda. Mindre att oroa sig för. :D

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!