Barn behandlas som slit och släng produkt!

När jag steg ut från duschen så läste jag som vanligt Nyhetssidorna, och då hittade jag en artikel om en 13åring som blev kvarlämnad i sitt gamla hemland av sina nya adoptivföräldrar. Det här gör mig rosenrasande. Det här är en människa vi pratar om, ett barn! En tänkande levande varelse med känslor. Att någon kan göra så här, säga till någon "Nej, vi har tröttnat på dig nu, så, ja, hej då då" och sen bara gå är förfärligt. Föreställ er hur den kvarlämnade personen känner sig, hon har ju behandlats som en slit och släng produkt, som om hon var mindre värd bara för att hon är adopterad. Vad har hänt med medkänslan här i världen? Usch, sånt här gör mig bara förbannad.

Vi får hoppas flickan lyckas få det ordnat för sig vartfall. Och att de människor som övergav henne får vad de förtjänar. Så här gör man inte mot en annan människa!

2 kommentarer:

JohanIII 16 juni 2010 kl. 08:33  

Har du läst den riktiga historien?
Soleil: pinsamt dålig journalistik

översta kommentaren i expressen just nu (från 16 juni 12:50) är detsamma.

Madeleine 16 juni 2010 kl. 15:53  

Jo, jag läste senare när jag hade grävt mer i historien. Då blev jag bara så trött, det är ju förtal! Usch för skräpjournalistik.

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!