Tänkte berätta om Midsommar :) (Också inlägg 101. WIIHO!)


I fredags så firade jag Midsommar med hela tjocka släkten långt ute på landet, hos min morbror. Helt underbart väder var det här! :D Och faktiskt väldigt vackert också.
Stort hus hade han också, avis man blir. Fast min etta på 45 kvadratmeter är ju fortfarande något att skryta med. :P
Det var roligt också att få träffa alla igen, vi pratade och hade det trevligt, ja, jag träffar ju inte min släkt så ofta så, jag bor ju en bra bit ifrån alla.


När alla hade kommit så försökte vi oss på att organisera allting för att fixa till våran otroligt fina Midsommarstång. Eller som min morbror sa "En enda stor Phallus-symbol!". Så männen fick fixa björkriset medans kvinnorna gav sig ut att plocka blommor. Och vi är skitduktiga på blomplockning, när vi var klara så nådde blomhögen mig till knäna. Mina småkusiner hittade också en massa smultron och de satt och åt det så att de blev helt röda i ansiktena. Hur gulliga som helst. :)



Så här blev slutresultatet på våran snygga Midsommarstång. Visst är vi bra. Jag försökte också göra en midsommarkrans, men det blev inte så lyckat. Jaja, man kan inte vara duktig på allt. :)



Jag fick också rida...red gjorde vi faktiskt allihopa, och det var så kul. Jag rider hellre än dansar små knäppa danser runt stången faktiskt. Jag hade högklackat på mig och trodde faktiskt det skulle skapa problem när jag red, men det funkade hur bra som helst. Så stolt är jag nu. Hehe. :P

Sedan åt vi och drack, en massa god mat som bestod av nyplockade potatisar, oxfilé, sallad, sill, grillad svamp, kyckling och pizzabullar. Blev knappt någonting över faktiskt. Efter maten så åkte jag hem eftersom det är en flera timmar lång resväg emellan. När jag kom hem så slocknade jag på en gång.

Detta var min Midsommar. Hoppas ni hade lika kul. :)

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!