Har nu ändrat ståndpunkt!

Ni vet igår att jag pratade om den 13åriga flicka som blev kvarlämnad i Gambia av sina adoptivföräldrar. Strax efter att jag har postat inlägget så började jag gräva mera i historien och helt plötsligt så kommer en annan bild fram. Det är faktiskt som så att flickan flyttade hem till sin pappa igen, när media skrek att hon var en föräldralös liten flicka som typ blev kvarlämnad på gatan. "Adoptivföräldrarna" var också hennes moster och mosters man. Helt plötsligt så är det en helt annan historia ju! Oj vad detta gjorde mig förbannad på svensk media, att vinkla en historia på detta sätt, och varför då? För att göra skada! För det är vad den här historien har gjort, både flickans moster och man har blivit utsatt för förtal, pappan har blivit degraderad till död och flickan blivit ett medel att skapa denna skada. Nej, man blir ju så trött. Skärpning på er i media! Har ni inget bättre för er än att skada?

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!