8 Mars: Internationella Kvinnodagen!


I dag så är det min födelsedag, den 8 mars. Vilket faktiskt är helskönt, men lite knäppt. Jag börjar bli gammal, men självklart så lever jag i självförnekelse och kommer att vara tjugo för evigt. Men, nu till det seriösa som detta inlägg skulle handla om. 8 mars är helt klart världens bästa dag, men faktiskt inte för att det är min födelsedag, som många tror, utan för att det är internationella kvinnodagen. Ni vet, det är den här dagen då man ska tänka på människors (jag säger människor, men menar kvinnor. Det finns dock också män som blir orättvist behandlade!) rättigheter. Och det ska jag göra med råge idag. Kommer mellan 12 och 13 vara i Hörsalsparken (Norrköping) för att delta i en manifestation för papperslösa kvinnor. Ja, det är en del av mitt fullsmäckade schema idag. :P

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!