Tequila och Lånekläder


Var ute på en promenad nu på eftermiddagen tillsammans med Tequila. Jag kan inte gå med båda hundarna samtidigt då Tequila blir så uppspelt att hon glömmer att göra sina behov. Eftersom det var så fint väder också, så passade jag på att ta några bilder på den klänning jag lånade från Lånegarderoben på Norrköpings Kulturhus.
Kavajen (GinaTricot) och underkjolen (Rio) är dock mina egna kläder.

Något som gjorde mig lite irriterad var en person som kom fram, helt glad och hälsade på Tequila. Följande konversation skedde:

Han: Oh, vilken gullig hund. Jag känner inte igen den, vad är det för ras?
Jag: Det är en Amstaff
Han: *Släppte snabbt Tequila och gick därifrån.*

Så synd att Amstaffar har så dåligt rykte. Men det är inte hunden det är fel på, det är ägaren.

Ja, jag är seg idag, så kommer inte skriva så mycket mera. Ska gå och äta lite istället, och sedan blir det sängdags. :)

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!