Miljötips: Tjänstebil.....Tjänstecykel?


Såg den här cykeln på stan idag, och självklart så föll jag pladask för den idén. En tjänstecykel är ju långt mycket mer hälsosam och miljövänligare än vad en tjänstebil någonsin kan vara. Mindre material har gått åt för att göra cykeln, den producerar inget koldioxid, personen som använder cykeln får träning, trafiken minskas i stadskärnan, vilket ger renare luft, plus att kommunen inte behöver underhålla gatorna lika mycket.



Bra jobbat SMHI. Ni är ett föredöme för andra företag!

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!