Karaktär: Alice möter Madicken möter knäpp Madeleine


Klänning från Myrornas. Bolero från HM. Underkjol från Erikshjälpen.

Har varit lite uttråkad de senaste dagarna, då det inte varit så mycket i skolan, och passade på att anordna en ny klädsel till mig själv. Det är den ni ser ovan. :) Jag var ute efter något extremt sött och gulligt men samtidigt annorlunda, då jag fått tag på ett par otroliga snygga vintagefynd (Min nya favoritbutik är från och med nu Vintagesmulor).


Underkjol

Eftersom den underkjol jag köpte var otroligt fin, med en supersöt kant (säger man så om en kjol?) så bara kände jag för att använda den på nåt sätt. Med lite inspiration från både Alice i Underlandet (hennes blå klänning är legendariskt söt!) och från Madicken, så fick jag till en utstyrelse som jag kände mig extremt bekväm med. Jag la också till lite av min dagliga stil i form av gula strumpbyxor och lila converse för att bli lite mera mig (har dock inga bilder på det, så ni får drömma om det.) :)



Och eftersom jag fick en sån stark trivselkänsla av dessa kläder, jag mådde faktiskt bra av att vara klädd så här, så har jag tagit massa bilder på detaljerna, bland annat mina fjärilar. Jag hade tänkt ha larver istället, men tyvärr så verkar de vara underskattade som klädselprydnader.


Detalj på min bolero från HM.


Vintagebrosch från 70-talet.


Nyinköpt brosch från Glitter.

1 kommentarer:

Unknown 3 mars 2011 kl. 21:46  

Det var riktigt snyggt =)

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!