Karaktär: Gammal skönhet


Vita kjolen är vintagefynd från 50-talet. Svarta kjolen hittade jag på en marknad, kavajen är från GinaTricot.

Sa ju att jag blev inspirerad, så mycket att jag ville ha till en ny karaktär på det. Mina damer och herrar, jag presenterar för er, Madeleine - Skolläraren från 1800-talet. Väldigt extremt svartvit för att vara mig, och väldigt lite ben, då de täcks av diverse kjolar. Jag tänkte först typ gammal dam från landet med lite moderna influenser (som min kavaj med puffarmar), men jag såg ärligt talat inte klok ut. Så jag valde istället att gå för 1800-talsläraren istället, typ som hon till höger på bilden här nedan.


Bilden kommer härifrån

Jag älskar också detaljerna på mina båda kjolar, jättefina och gulliga, som man inte lägger märke till om man inte uppmärksammar dem.




Jag vill jättegärna veta vad ni tycker. :)

2 kommentarer:

Unknown 24 mars 2011 kl. 23:39  

Jättefint.. =) Väldigt classic.. Med håret uppsatt så hade du nog fått till det helt och hållet..

Madeleine 25 mars 2011 kl. 14:17  

Tack, om jag kör den här stilen igen så ska jag komma ihåg den. :) Bekväma kläder var det faktiskt!

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!