Gräddtårta

Min version: Gräddtårta med äppelmos och chokladpudding.



Här är de saker jag använde till tårtan, mjölk, chokladpuddingspulver, vispgrädde, tårtbotten, äppelmos (eftersom jag ÄLSKAR det) samt pricken över i...jordgubbar.
Börja med att vispa grädden och chokladpuddingen!




Lägg upp första delen av tårtbottnen på en tallrik, smöra sen på rikligt med äppelmos. Min princip här är ju mer, desto bättre.




Lägg på andra delen av tårtbottnen, och smöra sen på chokladpudding. Jag gillar förresten smörknivar, de är så praktiska. :)



Sist, så ska den härligt vispade grädden på toppen. Enkelt och fint, och nu borde kakan nästan vara klar.



Pricken över i, Jordgubbar (jag köpte mina frysta).

Detta är min födelsedagstårta. Fin va? :D

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!