Stockholm - tur och retur


Pojkvännen på tåget upp till Stockholm

Till Stockholm, med kärleken, för kärleken. Skitsamma att jag struntade i en lektion, jag har ändå en väldigt bra närvaro i skolan. En lektion var det faktiskt värt, då jag och Pojkvännen fixade papperna för att gifta oss. Vi tillbringade närmare en timme att leta efter Engelska kyrkan, då Brittiska Ambassaden ligger bredvid. Då både svensk och engelsk byråkrati måste arbeta så tar det närmare en månad innan alla tillstånd är klara. Vi behövde skriva under många papper, och fylla i namn och adresser och allt möjligt sådant, och egentligen så är allt klart. Nu behöver vi bara vänta. Jag längtar! :D


Engelska kyrkan

En liten grej som hände där uppe igår, var att när vi stod och läste på skyltarna utanför Engelska kyrkan, så kom en irländare ut och började prata på som in i h******** med Pojkvännen. Jag har extremt svårt att förstå den irländska dialekten, så jag stod där bredvid som ett frågetecken, medan de pratade och utbytte anekdoter med varandra. Efteråt så frågade jag ut min pojkvän om vad de hade pratat om. Jag måste verkligen lära mig att förstå irländska!

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!