Piffardagen


Jag älskar att piffa (ett ord som jag stulit från mina två gudar). Och idag så bestämde jag mig att piffa. Och piffa gjorde jag ordentligt. Jag började med lägenheten, städa och sådant, och gjorde den mysig. Jag bestämde mig att placera några av mina glas (jag verkligen älskar glas) i samma fönster, det ni ser ovan. Alla glas har moderna former. Vi får se om jag trivs med detta (bra tips faktiskt, ändra något litet och se om ni trivs med det. Om inte, ändra om igen!)


Efter en kort paus i piffande, i form av besök från Emilia, så piffade jag upp min studentoverall. Satte dit mina märken (efter ett halvår!), och så blev det såklart supersnyggt. Lite roligt var att jag satte dit ett Metallicamärke, och jag gillar inte ens dem. Men det passade bra bredvid mitt Rockkraballenmärke. Kul piffande!


Mitt sista piffande gällde en investering i snygga finglas. Jag hittade dessa på Erikshjälpen för en galet billig peng. 10 kronor glaset! Det färgglada blåa och röda är också helt rätt i mitt kök, där sakerna är blåa och röda. Dessa kommer också bli bra till påsk.

Antalet gånger jag använde ordet piffa i detta inlägg: 7

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggarkiv

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!