Diana Ross

Har på sistone börjat lyssnat enormt mycket på Diana Ross, speciellt hennes tidigare verk och jag börjar förstå varför hon är så stor, varför hon varit det i flera årtionden. Skulle helt klart kunna tänka mig att sjunga hennes sånger på scen någon gång. Den sång jag lyssnar på just nu är Missing You. Visst så upprepar den sig själv rätt mycket, speciellt i slutet, men jag tycker fortfarande om melodin.
Texten är också underbar, fångar verkligen hur jag känner just nu.



Jag har just läst klart den där superjobbiga boken Kunskapens Former. Jag gillar den inte, de försöker skriva om olika kunskapssyner, men de verkar luta mot en idealistiskt syn. Det är det som är mest övergripande i boken tycker jag. Och sen så ska jag skriva två frågor om det, när författarna är partiska. Undrar om det är okej att fråga "Varför anser författarna att idealismen är att föredra framför andra?", eller kanske ska jag bara säga "Författarna är idealister!". Jaja, det är tills på fredag, så behöver inte stressa, kan ju alltid ta några av anteckningsfrågorna.

Men nu ska jag ta och göra lite te och sen koppla av med de nya avsnitten av Glee och Dexter. Vi ses!

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!