Vetenskapsteori och Arabisk satir

Vilken dag det har varit, full rulle sen klockan 6 i morse! Dagen började med ett basgruppsmöte där vi satt och diskuterade roliga saker (sarkasm!) som empiri och normativ. Visst, jag fattar vetenskapsteori, det är inte så svårt när man väl får konkreta exempel på det, men det är tråkigt! Men var skönt ändå att få diskutera detta, då alla ser på det på olika sätt. Dock så är jag väldigt nyfiken på vad alla anser själva är det bästa sättet att se saker på.

Efteråt så passade jag på att besöka utställningen På Gränsen, som visar teckningar från ett 30-tal olika arabiska satirtecknare. Jag tyckte det var mycket intressant att få se hur andra kulturer uppfattar omvärlden, och skämtar om det!



Det skämtades lika mycket om araber och deras sociala regler och lagar, som om västvärlden, och skiljer sig inte stort från hur det är här i Sverige. Om ni är intresserade av utställningen, kan ni läsa om det här .

Men nu så ska jag gå och njuta av kokosbollar och en fin present jag fick av min kära pojkvän när han var här, The Lost Symbol av Dan Brown, som jag anser är en mycket intressant författare. Hans böcker baseras ju på fakta, vilket gör att de känns mera trovärdiga när man läser dem. Men, de är fortfarande skönlitterära, inte någon tung facklitteratur.

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!