Latinamerika och julgranspynt


Fågeln och den lila julgranskulan är från Indiska. Den lilla vita kulan hittade jag på Myrornas.

Nu har jag verkligen tagit första steget till jul här hemma! Jag hittade jättefint julgranspynt i Norrköping idag, och insåg att jag inte har något julgranspynt alls. Det går ju inte alls. Jag ska åtminstone ha en gran, även om det är en liten en. Inget säger jul så mycket, som en vacker gran gör, pyntat med fina småsaker, och det fanns mycket jag ville ha, som ugglan jag skrev om tidigare.


Sedan på sena eftermiddagen så gick jag på en föreläsning som handlade om Miljöproblem i Latinamerika. Föreläsaren från Latinamerikagrupperna var väldigt nervös, men ämnet så intressant. Det var faktiskt skrämmande att västerländska (svenska med!) storföretag verkligen gör allt för att tjäna pengar. Detta går ut över de som bor där, med svår torka och sjukdomar som följd. Hur i hela världen kan man göra något sådant mot andra människor? Det enda man väl kan göra är att öka folks medvetande om det. Få dem att tänka till litegrann!

Men men, nog om världens mer deprimerande sidor. Jag ska gå och göra mig en kopp te. Sov gott!

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!