Ekologiska bananer


Idag så har jag nog undrat världens mest knäppaste sak:
Hur miljövänliga är egentligen ekologiska bananer? De transporteras ju från andra sidan av det här jordklotet, förmodligen med flyg för att de ska vara fräscha när de anländer till butik. Och flyg är det mest omiljövänliga transportmedel som finns, och sen, hur många ton är det egentligen som transporteras på detta sätt? Mer än vad man törs tänka på. Om de transporteras med båt, hur gör de för att hålla bananerna fräscha? De får ju inte använda några kemikalier, så...hur gör de för att få bananerna hit i fint skick?

Hmm, jag behöver en bananexpert, finns det någon där ute? :P

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!