Vivaldi möter rapportskrivning

Helt klart så vinner Vivaldi. Hade en enorm huvudvärk när jag vaknade i morse, och jag bara kände, nej jag vill inte gå till skolan. Men efter ha spelat lite Mozart och lite Vivaldi på morgonen så kände jag mig helt klart redo för plugg. Sagt och gjort, nio på morgonen så dök jag upp i bomull, med okammat hår och huvudvärken som ett ok över mig. Men med tack av min kära vattenflaska som jag säkert fyllde på 6-7 gånger under de timmar vi arbetade med rapporten, så avhöll jag mig för gnäll, och rapporten blev faktiskt skaplig. Några ekologiska riskakor med mörk choklad (JAG ÄLSKAR!) höll också humöret uppe.



Men skönt var det att komma hem. Min lilla vovve Ådi hälsade mig med glada svansviftningar och vi hade en skön långpromenad ut med sjön Bönnern. Så kul att komma hem till någon så glad, en som inte dömer en, utan alltid älskar en. :D

Min favoritsång med Vivaldi just nu, Fyra årstiderna - Vinter

0 kommentarer:

Räknare

Min blogg

I poeters sällskap så trivs jag
Bland böcker och ord finns jag
Med kameran i högsta hugg syns jag
Skrålandes för full hals hörs jag
Detta är min vardag

Detta är Jag!

Bloggintresserade

Bloggportaler

Blogg listad på Bloggtoppen.se Topplista Reggad på Commo.se Vardagsbetraktelser bloggar BlogRankers.com Blogarama - Blog Directory Bloggparaden read the printed word!